Reklamační řád
Verze: 1
Účinná od: 20.1.2023
Byli jste s něčím nespokojeni?
Neváhejte se na nás obrátit. Ceníme si zpětné vazby, jelikož nám pomáhá zkvalitňovat naše služby a předcházet tak budoucím pochybením. Tento reklamační řád Vám poradí, jak můžete uplatnit Vaši stížnost nebo reklamaci. Pro zjednodušení nerozlišujeme mezi pojmem stížnost a reklamace, je tak na Vás, jak Váš podnět pojmenujete.
Pokud jste využili naši službu informačního a srovnávacího servisu v energetice v návaznosti na finanční poradenství České spořitelny, a. s., IČO 45244782, se sídlem Praha 4, Olbrachtova 1929/62, PSČ 14000, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. B 1171, potom můžeme stížnost řešit společně s Českou spořitelnou, a. s., a informovat ji o výsledku.
Kdy lze podat reklamaci?
Pokud máte dojem, že jsme my, společnost encall s.r.o., IČO: 09085254, se sídlem Na hřebenech II 1718/8, 140 00 Praha 4, zprostředkovatel v energetických odvětvích s registračním číslem 742238374, porušili naši povinnost, ať už ze zákona nebo z Podmínek.
Co nelze dle tohoto řádu reklamovat?
Poskytujeme Vám službu informačního a srovnávacího servisu v energetice včetně možnosti zprostředkování (sdružených) dodávek elektřiny nebo plynu. Neodpovídáme však za samotnou dodávku energií nebo za smlouvu o dodávce (nejsme dodavatelem energií). Pokud tedy máte výhrady k samotným dodávkám energií, potom se, prosíme, obraťte na příslušného dodavatele.
Do působnosti tohoto reklamačního řádu tak nespadá zejména:
- ukončení činnosti dodavatele;
- neplnění smlouvy o (sdružených) dodávkách energií, kterou máte uzavřenou s Vaším dodavatelem;
- vymáhání pohledávek ze smlouvy o (sdružených) dodávkách energií, kterou máte uzavřenou s Vaším dodavatelem;
- změny nastavení záloh;
- chování dodavatele a jeho zaměstnanců;
- nedostupnost klientské aplikace dodavatele nebo nedostupnost jeho zákaznické linky;
- zpracování osobních údajů (toto se řídí Zásadami).
Co lze dle tohoto řádu reklamovat?
Podle tohoto řádu lze reklamovat pouze naše nedostatky a nedostatky za nás jednajících osob. Může se jednat zejména o:
- nevhodné chování operátora zákaznické linky nebo kurýra;
- technické problémy při využívání platformy DEAP;
- chybné nebo nepřesné informace v rámci platformy DEAP;
- nedoručení potřebné dokumentace nebo doručení dokumentace, která obsahuje chyby;
- nespokojenost se srovnáním a doporučením produktu;
- sankce spojené s ukončením stávajících dodávek energií, pokud neodpovídají tomu, jak jsme Vás informovali při uzavírání smlouvy o (sdružených) dodávkách energií;
- sdělení nepřesných nebo zavádějících informací z naší strany;
- neprovedení přepisu odběrného místa, pokud nebylo zapříčiněno situací na straně dodavatele.
Jak lze podat reklamaci?
Reklamaci podávejte ideálně e-mailem na reklamace@encall.cz, prostřednictvím datové schrány esjzg5g nebo na tomto odkaze. Nicméně lze ji podat rovněž na telefonním čísle 227 272 100 nebo poštou na adrese: Na hřebenech II 1718/8, 140 00 Praha 4. Na telefonní číslo se dovoláte v pracovních dnech mezi 8-16 hodinou.
Pokud podáte reklamaci na naše služby našemu obchodnímu partnerovi (dodavateli), je oprávněn, avšak nikoliv povinen, nám takovouto reklamaci pro účely rychlého vyřízení postoupit.
Jak a kdy bude potvrzeno přijetí reklamace?
Přijetí reklamace potvrzujeme nejpozději do konce následujícího pracovního dne. Součástí potvrzení bude datum doručení reklamace, obsah reklamace a Vámi navržený způsob vyřízení, pokud jej uvedete.
Potvrzení zasíláme zpravidla způsobem, kterým byla podána reklamace nebo o který nás požádáte.
Jestliže si nezvolíte způsob zaslání potvrzení, potom jsme oprávněni jej vybrat za Vás. V případě, že nebudeme mít žádný vhodný kontakt, potvrzení Vám nezašleme.
Kolik stojí vyřízení reklamace?
Náklady na vyřízení neseme my. Nicméně náklady související s podáním reklamace si nesete sami.
Co je třeba uvést v reklamaci?
V reklamaci prosím uveďte minimálně jméno a příjmení, telefon, Vaši kontaktní adresu, adresu odběrného místa a identifikaci odběrného místa (EAN/EIC)
Pokud jste podnikatel, uveďte prosím název firmy, IČO, kontaktní adresu, jméno a příjmení jednající osoby, telefon kontaktní, adresu odběrného místa a identifikaci odběrného místa (EAN/EIC).
Dále prosím podrobně popište, co přesně reklamujete a jaké navrhujete řešení.
Dokdy bude reklamace vyřízena?
Reklamace vyřizujeme nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne doručení, zpravidla však dříve. V odůvodněných případech můžeme dobu pro vyřízení reklamace prodloužit, a to až na 60 dnů.
Pokud budeme potřebovat doplnění informací, údajů nebo podkladů, tak se lhůta prodlužuje o dobu, po kterou budeme čekat na doplnění z Vaší strany.
Lze se proti vyřízení reklamace „odvolat“?
Jestliže nebudete spokojeni s výsledkem reklamace, můžete podat opakovanou reklamaci. Pro opakovanou reklamaci platí vše výše uvedené, jen se jí bude zabývat vedení společnosti.
V zákonem stanovených případech lze podat návrh na vyřešení sporu k Energetickému regulačnímu úřadu.